Recenzja książki Jamiego Olivera „Superfood na co dzień”

Magda

Magda

Wytrawna część Kuchennych Wariacji ;) Specjalistka od dań makaronowych :) Kiedy nie bloguje to tańcuje podobnie jak jej słodka połówka w rytmach salsy czy bachaty :)
Magda

Nie da się ukryć, że Jamie Oliver to jeden z naszych ulubionych kucharzy :) Dzięki swojej energii, pasji i masie prostych przepisów zaraża gotowaniem nawet tych, którzy łyżkę mylą z widelcem :) W naszych zbiorach mamy już propozycje książkowe Jamiego więc kiedy ukazała się jego kolejna książka to wiedzieliśmy, że będzie miała swoje miejsce obok innych naszych kulinarnych inspiracji :)

DSC_0901x900

„Superfood na co dzień” (oryginalny tytuł: Everyday Super Food) to najnowsza książka tego sympatycznego Brytyjczyka,  która – jak sam autor podkreśla – jest jego najbardziej osobistą ze wszystkich książek. Razem z zespołem dietetyków Jamiego powstała książka, która ma być zgodna z filozofią zrównoważonego talerza, a każde danie bogate w składniki odżywcze, minerały i witaminy, które będą się wzajemnie uzupełniać.

DSC_0915x900

Książka ta to kilka rozdziałów, które w przeciwieństwie do nie tak dawno opisywanej bezglutenowej propozycji Facet i Kuchnia ma raczej tradycyjny podział:
– wprowadzenie
– śniadanie
– lunch
– kolacja
– przekąski i napoje
– żyj dobrze

Na początku Jamie próbuje nam powiedzieć czym się ta książka różni od jego innych publikacji, jak zrozumieć zdrowy i szczęśliwy styl życia, jak się lepiej odżywiać i czy nie warto właśnie – tak jak on – w pewnym wieku bardziej przyłożyć się do tego czym napędzamy nasz organizm aby mieć więcej energii i zdrowia. Te 40 lat, które w tym roku skończył Jamie na pewno dało mu do myślenia i pokazało, że czas mija nie ubłagalnie, ale nigdy nie jest za późno aby zmienić złe nawyki.

Kolejne 4 rozdziały to zbiór ponad 120 przepisów i propozycji na mnóstwo zdrowego i zbilansowanego jedzenia, które ma nie tylko dobrze smakować ale dać solidny zastrzyk energii na cały dzień.

ŚNIADANIE

„Zjedzenie pożywnego śniadania to najlepszy sposób na dostarczenie organizmowi składników odżywczych, które pomogą ci zdrowo zacząć dzień”. Tymi słowami autor wprowadza nas w pierwszy rozdział z kulinarnymi przepisami. Ciekawe i proste przepisy, w którym porcje mają mniej niż 400 kalorii, znajdą zadowolenie u wielu osób, które ciągnie nie mają czasu aby rano zjeść coś smacznie i pożywnie. Znajdziemy tu przepisy na koktajlowe naleśniki z borówkami, pudding z czarnego ryżu z mango, limonką, marakują i kokosem czy też zupy owocowe z jogurtem i granolą.

DSC_0908x900

LUNCH

To zestaw kolejnych trzydziestu paru posiłków, szybkich i łatwych do przygotowania. Wszystkie mają poniżej 600 kalorii na porcję, a więc można je przygotowywać wymiennie z przepisami na kolacje, które są o podobnej „wadze” kaloryczności. Wśród wielu kolorowych dań znajdziemy takie jak: rybne tacos z niesamowitą salsą z kiwi, limonki i chili, spaghetti z pomidorami i oliwkami z pieczywem czosnkowym i posypką z sardynek czy też obsmażany kurczak w kurkumie z hummusem, papryką kuskus i zielone warzywa.

DSC_0909x900

KOLACJA

Kolacja jest rozdziałem, w którym Jamie chciał poprzez przygotowane potrawy osiągnąć idealną równowagę pomiędzy daniami superszybkimi a takimi, które wymagają więcej czasu i można sobie na nie pozwolić w leniwe i wolne wieczory. To zestaw dań inspirowanych kuchniami całego świata, gdzie – podobnie jak w lunchach – każde z nich nie przekracza więcej niż 600 kalorii.  Wśród wielu smakołyków – których również jest ponad trzydzieści jak w poprzednich rozdziałach –  znajdziemy przepisy na bombajskiego kurczaka z kalafiorem, skwierczące krewetki po marokańsku z puszystym kuskusem i tęczową salsą czy pyszną zupę miso z kurczakiem, grzybami i dzikim ryżem.

DSC_0911x900

PRZEKĄSKI I NAPOJE

Ostatnim rozdziałem z przepisami są przekąski i napoje gdzie znajdziemy wiele propozycji do wykorzystania na co dzień, a fakt że każda z nich ma nie więcej niż 100 kalorii sprawi łatwiejsze kontrolowanie przyswajanych ilości kalorii w danym dniu. Wśród przepisów znalazły się sałatkowe miseczki, surowe wegańskie ciasteczka owsiane z orzechami, nasionami i daktylami, lody jogurtowe, wody smakowe czy też terapeutyczne herbatki.

DSC_0912x900

ŻYJ DOBRZE

Ostatni rozdział to zestaw porad, które pomogą nam nieco poznać funkcjonowanie organizmu, odpowiedzą na pytanie co to są białka, tłuszcze i węglowodany oraz które z nich należy unikać, a które mają właściwy wpływ na nasz organizm. Dowiemy się również coś o nabiale, alkoholu i dlaczego tak ważny dla organizmu jest sen :) To taki rozdział będący podsumowaniem tego co Jamie zawarł we wcześniej przedstawionych przepisach.

DSC_0914x900

„Superfood na co dzień” to świetna propozycja dla tych, którym nie jest obojętne własne zdrowie jak i zdrowie swojej rodziny. To również książka dla tych, którzy chcą zmienić coś w swoim odżywianiu i je wzbogacić, ulepszyć, zrewolucjonizować aby zamiast wydawać pieniądze na lekarzy to przeznaczać je na przyjemności. Te 300 stron, zawierających piękne a zarazem minimalistyczne zdjęcia, przepisy i porady to idealna inwestycja dla waszego lepszego samopoczucia :)

DSC_0913x900

Szczerze polecamy niniejszą publikacje i aby Was jeszcze bardziej zachęcić już jutro jeden z przepisów z tej książki tj. kurczak cacciatore z dynią, pieczarkami, pomidorami, oliwkami i chlebem :)

DSC_0933x

Tytuł: „Superfood na co dzień”
Autor: Jamie Oliver
Wydawnictwo: Insignis Media
Ilość stron: 312
Cena: 69,90 zł.
Oprawa: twarda
Format: 195 x 255 mm

DSC_0916x900

Jeżli masz ochotę na 100 pysznych bezglutenowych przepisów na 4 pory roku nie publikowanych na Kuchennych Wariacjach to zrób sobie prezent i kup nasza ksiażkę :) Więcej szczegółów o niej możesz znaleźć na stronie www.Sezonowo bezglutenowo.pl :)

Jeżeli jesteście zainteresowani zakupem "Sezonowo Bezglutenowo" to możecie ją sobie sprawić za pośrednictwem księgarni online:

  1. Świat książki
  2. Empik
  3. Tania książka
lub stacjonarnie np. w Empiku :)

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *